תהליך עיצוב הלוגו

אז מאיפה מתחילים בעצם? לפני שאני ניגשת לעבודה הטכנית של עיצוב הלוגו, אני חייבת להבין  את הרעיון שעומד מאחורי העיצוב. השאלון הוא המפגש הראשון ביננו, חשוב לענות על כל השאלות ולפרט במידת האפשר את הפרטים החשובים של מהות העסק שלכם. כמה שתתנו לי יותר פרטים, כך אוכל לדייק את הלוגו הנכון עבורכם.

השלב הבא יהיה מחקר. אחרי שהכרנו ועיינתי בשאלון שלכם, אני ממשיכה לשלב המחקר, בוא אני מחפשת את המתחרים שלכם מאותו התחום, בארץ ובעולם, מחפשת את הדברים שעובדים נכון, את השפה הגלובלית הקיימת ומשתמשת לתועלת המותג במה שנכון. ככה גם אוכל לשמור על מקוריות ולא להתחקות אחרי המתחרים.  מה זה אומר שפה גלובאלית, לדוגמה: אם העסק שלכם הוא בתחום יעוץ פיננסים, ישנם קודים שלא יהיה נכון לשבור אותם כמו – לשמור על פונטים רציניים יותר ולא מעוגלים ואומנותיים. שילוב הצבעים צריך להיות סולידארי ופחות יתאים גיוון של צבעי פסטל רכים למשל. כמובן יש גם את חשיבות הטרנדים העיצוביים לאותה תקופה. בנוסף אני מרכזת את הערכים העיקריים, המסר שאני רוצה להעביר, התחושות שאני רוצה לעורר בצופה, הכל לפי המטרות והייחודיות של העסק.

שלב הסקיצות – שלב הביצוע. כאן אני מתחילה לבחור את הסגנון העיצובי, הפונטים, הקומפוזיציה של הלוגו – התאמת הצבעים. אני כמובן מתחשבת ברפרנסים שלכם (בשאלון תתבקשו לשלוח ולהמליץ על לוגואים שאהבתם מבחינת העיצוב) 

הפרזנטציה – תצוגת הסקיצות במסמך pdf תוגש לכם בסיום עיצוב הסקיצות. בפרזנטציה תוכלו לראות את מגוון הסקיצות שעוצבו במיוחד עבורכם, הסקיצות בוחנות איך הלוגו יראה כשהוא בגדלים שונים, איך הוא עובד בצבע אחד, או על רקע כהה, אלו פרמטרים שיש לשים דגש עליהם ולבחון בצורה טובה אם הלוגו אכן יעבוד כמו שצריך בכל מצב. אני מוסיפה גם הדמיות שממחישות כיצד יראה הלוגו במציאות במצבים שונים. 

בחירת הסקיצה ותיקונים – בשלב זה בחרתם מכל הסקיצות את הסקיצה שהכי הרשימה אתכם – עכשיו אנו ממשיכים בשיתוף פעולה לעבוד עליה עד שנגיע למוצר הסופי – הלוגו שלכם.

שליחת הקבצים – את הלוגו הנבחר תקבלו בקבצים הבאים: PDF, JPED. PNG, AI. אלו הם הקבצים שאיתם תשתמשו לאורך כל הדרך העסקית שלכם, הם ישמשו אתכם בבתי הדפוס, תוכלו להטמיע אותם בקבצי word או שאר תוכנות שונות שברשותכם שניתן להטמיע לתוכן קובץ תמונה.

בנוסף תקבלו מפרט לוגו – פרוט זה יעזור לכם ובעיקר למעצבים נוספים  שאיתם תעבדו במהלך הזמן כמו מעצבי אתרים, מעצבי אפליקציה, מעצבים בבתי דפוס. המפרט נועד לתת לאנשי המקצוע את כל הידע החשוב להמשך שימוש נכון בלוגו שלכם. 

 

דוגמה לפרזנטציית לוגו

הסקיצה שנבחרה

הקבצים שמקבלים

הדרכה לשימוש נכון

הלוגו בפעולה